Docent Ivo Wouters richtte in 2005 na een aantal jaren onderwijservaring opgedaan te hebben Bureau C&I op. Hij geeft trainingen aan leraren, advies aan scholen en gerelateerde organisaties en les aan leerlingen in basis-en voortgezet onderwijs. Vanuit zijn kennisgebied rondom ict en media in onderwijs heeft hij meegeholpen met het boek Goochelen met Informatievaardigheden. Voor de NOMC geeft hij verschillende lessen en is bovendien coördinator van onze ouderavonden en workshops.
Marcel Bullinga, docent
Marcel heeft honderden presentaties geven in binnen- en buitenland over trends & toekomst voor gerenommeerde opdrachtgevers in overheid, bedrijfsleven en onderwijs. Hij is lid van @Trendrede (12 Nederlandse trendwatchers), Singularity Hub, Global Techcast en Trendinstituut Bouw.
Sanne is ruim 15 jaar werkzaam in het primair onderwijs en heeft gewerkt als leerkracht, intern begeleider, zorg coördinator en directie van een nieuw opgerichte school. Momenteel werkt Sanne voor een schoolbestuur in Amsterdam waar zij Opleiden in de school coördineert en intensief samenwerkt met de Pabo en de Universitaire Pabo. Vanuit deze samenwerking geeft zij les aan studenten op vakgebieden als pesten en seksuele ontwikkeling. Sanne geeft les bij de opleidingen tot Social Media Professional, en tot Specialist Defense4me.
Irene Muller-Schoof is mede-eigenaar van het Nationaal Zorg College en auteur. Zij studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Het Nationaal Zorg College ontwikkelt onderwijsmateriaal en scholing met betrekking tot communicatie in de zorg. Binnen de Geschillencommissie namens de Nationale Academie voor Media en Maatschappij richt drs. Irene Muller-Schoof zich vooral op het menselijke aspect.

Kees van Overveld is gepromoveerd aan de Universiteit Utrecht Sociale Wetenschappen, vakgroep Ontwikkelingspsychologie (02-06-2008). Onderwerp proefschrift: de effecten van preventieprogramma’s op het gebied van sociale en emotionele competentie voor scholen in het Nederlandse primair onderwijs. HKP, richting onderwijskunde, Hogeschool Rotterdam & Omstreken – Rotterdam (met HBO- getuigschrift afgerond op 08-07-1993). Afstudeeronderzoek: transferbevorderend opleiden. Pedagogiek MO-A, richting onderwijskunde, Hogeschool Rotterdam & Omstreken – Rotterdam (met akte afgerond op 11-07-1991). Scriptie: taakgericht werken met de taak motivatiekaart. Opleiding leraar voortgezet onderwijs Pedagogiek 2e graad, Hogeschool Rotterdam &Omstreken – Rotterdam (met HBO-getuigschrift afgerond op 11-07-1991). Opleiding Buitengewoon Onderwijs, Hogeschool Midden Nederland – Utrecht (met diploma afgerond op 16-11-1988). Pedagogische Academie, GPA – Dordrecht (met diploma afgerond op 15-06-1983).

Frank Schmitt (54) is in 1989 overgestapt naar de particuliere beveiligingsbranche na eerst 10 jaar bijDe Nederlandse politie werkzaam te zijn geweest. De ervaring binnen zowel de publieke – als de private sector op het gebied van veiligheid maakt van hem een beveiligingsexpert met een unieke kennis en ervaring. Vanaf 2000 heeft Frank leidinggevende functies bekleed binnen diverse beveiligingsorganisaties en leiding mogen geven aan veiligheidsorganisaties tijdens prestigieuze projecten zoals o.a. het de Eurotop Amsterdam, EK2000 Ned. – België, en het 25-jarig jubileum van Hare Majesteit Koningin Beatrix op de Dam in Amsterdam. Vanaf 2010 geeft Frank leiding aan de beveiligingsorganisatie Riscon en is mede initiatiefnemer van weerbaarheidstrainingen voor met name publieke instellingen en organisaties. Zie ook www.riscon-nl.com. Frank is betrokken bij de opleiding tot Specialist Defense4me.
Roeland Boodt is ruim 25 jaar werkzaam in de particuliere beveiligingsbranche. Hij was teamleider in een AZC, projectleider bij grote evenementen, hoofd beveiliging bij een groot concern en persoonsbeveiliger voor diverse prominenten. In 2010 kreeg Roeland de gelegenheid binnen de afdeling Training & Education van de beveiligingsorganisatie Riscon om zijn ervaringen op het gebied van veiligheid te combineren met zijn ervaringen als docent weerbaarheidstrainingen, yoga leraar (Raja yoga) en meditatiebegeleider. Deze unieke combinatie van boven genoemde ervaringen maakt Roeland een veel gevraagd docent voor instellingen die de weerbaarheid van hun personeel willen upgraden omdat hij naast de mentale vaardigheden ook de fysieke weerbaarheid belicht. Roeland is betrokken bij de opleiding tot Specialist Defense4me.
Na afronding van een theateropleiding heeft Köksal ervaring opgedaan in het theater en bij de televisie. Vanaf 1992 is hij werkzaam als trainingsacteur voor diverse opdrachtgevers. Hij heeft zich met name gespecialiseerd in agressie- en communicatietrainingen, interculturele communicatie en omgaan met straatcultuur. De afgelopen jaren heeft hij tevens gewerkt als trainer bij diverse bedrijven en instellingen. Köksal is betrokken bij de opleiding tot Specialist Defense4me.
Regilio Lingen is in 2006 begonnen met zijn bedrijf voor zowel communicatie als agressie trainingen als Trainer (acteur) , voor verschillende opdrachtgevers variërende van Buschauffeurs tot de landelijke gemeenten. Door de vele jaren heen is Regilio een expert geworden als het gaat om hoe om te gaan met agressie en het beïnvloeden daarvan en wil die ervaringen graag delen met mensen die zich daar in willen versterken. Regilio is betrokken bij de opleiding tot Specialist Defense4me.
“Als je met de jeugd werkt moet je zelf wel mediawijzer worden: wil je kinderen of jongeren kunnen begeleiden. Het is hún wereld.”